donderdag 11 juli 2013

Doilie love:

Van doilies kan je nooit genoeg hebben zeg ik altijd!
 
Ik heb er dan ook genoeg in huis in verschillende maten en soorten.
Altijd leuk om mee te decoreren.
 
Vanmorgen begonnen aan een mooie slinger om tijdens de verjaardag van mijn dochter op te hangen.
En je raad het al.. hij is gemaakt van doilies...
 
*
Een doilie is een dekservet gemaakt van kant of andere dunne, bewerkte stof.
Van oorsprong was een doilie waarschijnlijk bedoeld om het tafelblad te beschermen tegen krassen van borden of schalen.
De Engelse naam verwijst naar een 18e-eeuwse textielkoopman die Doily of Doyly was genaamd.
*
 
 
Vorige week met manlief en dochter naar de brocante markt in Makkinga geweest.
Hier vond ik een aantal mooie doilies.
 
 
Ook bij Sproet in het dorp kocht ik een aantal mooie kleine doilies en prachtig lint.
 
 
 
Ik bevestigde de verschillende doilies aan het lint.
 
 
 
Als de slinger helemaal klaar is zal ik nog eens een foto plaatsen.
 
Nu nog op zoek naar kleine zachtroze stoffen roosjes met een strikje
om het zo nog wat liever te maken.
 
 
Fijne dag!
 

2 opmerkingen:

  1. Love doilies!!

    Ben heel benieuwd naar de slinger.
    Heb er zelf eentje van papieren doilies gemaakt voor een high tea.

    Groetjes,

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Me to ;)

    Ik zal zeker nog een blogje plaatsen als hij helemaal af is.
    Dat had inderdaad ook heel goed gekund ja!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen