zondag 28 juli 2013

Tala's theetuin en Nina's pluktuin.

Wat een heerlijke zondagmiddag!
 
**
 
Nadat we gezellig met vrienden naar een vlooienmarkt waren geweest in Annen reden manlief, dochter en ik nog even rond in de auto.
 
Opeens zagen we in Ravenswoud een gezellige theetuin. Zo vlakbij huis en we wisten niet eens dat het er was!
 
 
Wat heerlijk om daar te zitten. Een ontzettend lieve gastvrouw die haar huisgemaakte appeltaart, vlaai en ga zo maar door verkoopt. Dit onder het genot van een kop thee of koffie in haar mooie en gezellige tuin.
 
 
 
We hebben genoten van onze thee en frisse huisgemaakte kwarktaart.
 
 
 
Ook kun je hier terecht voor een heerlijke high tea!
Ik weet wel wat ik binnenkort ga doen dus ;-)
 
De gastvrouw attendeerde ons erop dat een paar huizen verderop een leuke pluktuin is waar je je eigen boeket kan plukken.
 
Ook daar een ontzettend aardige dame die ons haar mooie pluktuin liet zien en ons toen alleen liet met een emmer en een snoeischaar. Voor een klein bedrag kun je daar al een prachtig boeket bij elkaar zoeken!
 

 
 
 
Vele mooie bloemen in verschillende kleuren.
Als je vragen hebt over de bloemen of je boeket kun je bij de vriendelijke eigenaresse terecht.
 

 
Tussendoor kun je genieten van het prachtige uitzicht vanaf de pluktuin.
 
 


 
En hier dan een paar foto's van mijn boeket!
 

 
Als je klaar bent wordt je boeket in een oude krant gewikkeld en krijg je nog advies over hoe je je bloemen het mooist houd.
Bij vertrek kreeg Aimy nog een bloemetje mee.. wat leuk!
(Pluktuin Ravenswoud is ook op facebook te vinden.)
 
 
Ik hoop dat jullie genieten van mijn foto's.
*
*
Beide tuinen zijn zeker een bezoek waard!
 
xoxo
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten